Friday, December 23, 2011

bayangkan...

bayangkan hidup ini jika tiada air?
bayangkan hidup ini jika tiada udara?
bayangkan hidup ini jika tiada sinaran matahari?
bayangkan hidup ini jika tiada siapa yang peduli?

JAWAPANNYA..

sama ada kita dan alam sekitar ni akan mati...dlm hidup ini semuanya kita perlukan kasih sayang,udara,air,cahaya matahari...
tapi jika kita lalai adakah kita dpt mencipta kebahagiaan?tidak sama sekali kebahagiaan tidak akan bergolek,mencari kebahagiaan itu penting utk kita...
seperti aku,yg masih mencari kebahagiaan aku punya ibubapa,adik,kawan-kawan dan kehidupan ku tetapi aku masih belum dpt mencorakkan hidupku seperti yg direncanakan kedengaran pelik tetapi itulah hakikat...hatiku masih bedebar result SPM blm keluar tetapi banyak benda yg bermain di benak fikiran ku ini..adakah aku dpt mengharunginya?adakah aku dpt menggapai cita-citaku?apa yg aku akan lakukan jika sebaliknya?adakah masih ada peluang untukku membetulkan keadaan?

bg aku semua persoalan ini blm lagi terjawab olehku selama 12 tahun memerah keringat di bangku persekolahan adakah ini benar-benar berjaya?aku langsung tidak tahu apa yg ditakdirkan oleh ALLAH YANG MAHA ESA untukku...aku berharap dgn ketentuanNYA aku dpt mengubah hidupaku dan keluarga kearah yg lebih bahagia dan berjaya...

No comments:

Post a Comment