Tuesday, August 14, 2012

MORA Rm 50 and her cough?

akhir2 ni mora mengalami masalah tugasan melampau...sebagai seorg naib pengerusi MPPPU dan seorg pelajar huh penatnya jd mora...then last week diyana minta pada mora untuk tukar duit RM 50 kepada duit RM 10 sebnyk lima keping..mcm ni cite dia...

           diyana:mora you ada tukar duit rm 50 x?
            mora:x i nk rm 50 x nk pecahkan duit tu...
 sebenarnya diyana ni nk tukar duit tp mora ingat diyana nk tukar sepuluh ringgit utk jadikan rm 50..
           diyana:x la mora i nk tukar duit rm 50 ringgit tukarkan pada duit kecik..
           mora:x i tak nak tukar..
suddenly saya terfikir diyana nk tukar duit kecik mora nk duit rm 50?knp mora x nk tukar pulak?rupanya mora ni silap dgr saya pun potong la ckp diaorg drpd bertekak psl rm 50 tu...
           razny:mora betullah diyana nk tukar duit kecik ngan you so you nanti dpt lah rm 50 ringgit tu..
           mora:aaaaa?haah betullah...
then tanpa disedari mora cukup geli hati dgn kejadian tu...mora ni rasanya tgh berkhayal masa tu kot..jd lupa rasanya..yelah maklumlah kan puasa kate kau...

then ari ni pulak dia demam isnin dia x dtg..tp batuknya kedengaran pelik mcm dibuat-buat pulak...uhuk,uhuk..mcm tu la bunyinya tp kitaorg tau dia mmg demam..
masa kelas pengajian am mora tgh leka so saya ambiklah kad pelajar dia tanpa disedari...then saja2 buat tegur.."eh mora mana kad pelajar you?"
dgn gelabahnya mora.."eh,mana kad i?"then mora mengadu kat medi.."medi you nmpk x kad i?"
"x de knp?"medi
"x kad i hilang.."mora jwb
"mana you letak?"medi
"sentiasa ngan i la..i x pernah bukak kad tu semenjak beli tau"mora
the wan perasan yg aku ambik kad tu..then dia minta suruh bg kat dia..so bagilah...
dah tgk mora dgn wajah yg menakutkan so kitaorg masih lg buat x tau..tiba2 mora ambik kad saya pulak" sbb x de siapa nk bg tau i..razny kad you i jdkan tebusan.."
saya mcm "what mora eh..jgn lah gurau je la kad tu ada pd wan.."da mengelabah wan bg kad mora kat medi..medi punya pd wan n wan punya kad pd mora...x tau la da tukar ke blom janji aku punya selamat ditgn aku semula...
last sekali mora sedih sbb kwn2 dia ari ni kenakan dia dgn panggilan fake cough...prank dia and so on..sampai dia kata kat saya.."razny esk i kirim salam dr kubur je la ye..esk keluar suratkhabar mora meninggal dunia akibat batuk nya yg nmpk palsu sehingga doktor x percaya dia tu batuk.."

nmpk mcm berbelit kan cita ni?tanpa kalau sesiapa dpt bayangkan psl kejadian ni baguslah anda mmg hebat...

p/s mora jgn lah marah..im sorrrryyyy...muahh...

No comments:

Post a Comment