Tuesday, January 29, 2013

my little brother..

hmmm..macam mana nak mulakan ya?oh,macam ni lah..hari 29/1/2013..
my brother dah selamat sampai di SBPI RAWANG dan melanjutkan pelajaran sebagai seorang pelajar disana dalam aliran sains teknikal....sejujurnya memang sedih nk lepaskan adik hidup berdikari kat sana yelah kalau kat rumah kalau tak boleh buat ada kakak,mak,and ayah yang tolong kalau kat asrama siapa yang nk tolong?alamatnya kena buat sendirilah...

pagi td dari rumah dah tanam dekat hati ni jangan menangis bila dah hantar dia nanti..but then eventhough dia dah ada kawan tapi still perasaan dia lain sbb dia akan tinggal 2 tahun kat situ..ala-ala military camp kat korea la katanya 2 tahun...tapi masa kitaorg nk balik sebagai anak lelaki dia boleh tersenyum salam parents dgn saya... cium mama...tp tiba-tiba air mata saya ni jatuh katanya.."hujan" seketika lah di bumi rawang tu tp tak nangis depan dia pun takut dia sedih...last sekali dia naik dorm simpan barang,kebetulan dorm dia boleh nampak kereta lalu lalang,saya lambai lah dia sampai hilang pandangan mata saya melihat dia...hmmm..tp dia still tersenyum lagi...dan lambai kepada saya...

pesanan saya kat dia...

"dik,kau dah besar jaga diri elok-elok,kawan dgn org baik-baik...kak long doakan kau berjaya suatu hari nanti.jangan lupa solat,makan,belajar hidup sendiri"




p/s walaupun ada hari dia blh balik sama ada cuti atau hari balik bermalam tp tak kan sama macam dia sentiasa ada disisi keluarga..bye lil bro Raihan...good luck and succes in your future fighting...

No comments:

Post a Comment