Monday, September 9, 2013

second time..

wahh...kepada reader yg pernah baca post pada 17 june 2013 yang bertajuk "that smile"...ini merupakan kali kedua saya bertemu dengan org yang sama dan petang hari isninku bermula seperti ini...

saya terpaksa balik awal dlm pukul 2.30 ptg mcm tu sbb asalnya nk buat latihan dikir barat utk hari Malaysia dekat sekolah nanti..tp kena bayar bil broadband di sekyen 9 shah alam...so pergi bayar bil..dalam pukul 3.30 ptg macam tu sampai rumah...mama suruh bayar duit air..hati melonjak ni mana tau jumpa lagi org tersebut...

jalan menuju tempat bayar duit air tu..terdengar suara pak cik yang sama dalam post yg terdahulu..so conversation start like this...

kecoh dalam pejabat tempat kaunter bayar bil air tu tapi pak cik tu tak de kat tempat dia tetapi ada seorang lelaki duduk kat sebelah kerusi pak cik tu.

GUY : nak bayar bil air ke?
ME:  haah....
GUY : berapa?
ME : 12 ringgit..
(tapi tangan dia ada kain anduh baru lepas patah tangan kot..tapi tak berani nak tanya....)

then pak cik muncul pulak rupanya dia pergi bagi kucing minum susu...
ME : assalamualaikum pak cik!
PAK CIK : waalaikumusalam...kenapa kau tak duduk kak?
ME : tak pelah tunggu resit..
PAKCIK : duduk lah nanti lagi slim kau nanti....(tengok itu ayat yang sama mmg dia cam ke apa aku ni?)
ME : malaslah baru balik sekolah..
PAKCIK : kau tingkatan berapa kak?
ME : pakcik tiap-tiap bulan tgk saya tak kan lupa kot? saya tingkatan enam lah pak cik tahun ni last..bulan 7 hari tu saya datang apa bayar bil abang ni pun ada tapi hari ni dia patah tangan pulak..
GUY : *just smile*
PAKCIK : ooo..haah kau rupanya..tak de kelas tambahan ke hari ni?
ME : oo...tak de...
PAKCik : habis tu kalau tak de mcm mana nak berjaya..
(dalam hati berkata...aduh pak cik dah tak de nak buat mcm mana.)
GUY : nah dah siap dah...*smile*
ME :*mental breakdown for awhile*sekejap je kalau mental breakdown lama-lama jadi lain pulak dalam tiga saat macam tu lah kena mental breakdown tu...

saya dah nak keluar balik dah tapi pak cik ada cakap sesuatu...

PAKCIK : kak , nanti bulan depan pak cik tak de tau cuma ada abang ni je sambil mengangkat kening dan point pada lelaki tersebut..sbb pak cik kena kerja dekat PKNS je nanti..
ME : ala, tak dpt lah jumpa pak cik lagi lepas ni? (dalam hati pak cik je kan yang tak de?)haha jahat disitu..
PAKCIK : nk jumpa pak cik jumpa dekat pejabat PKNS lah..
ME : just laugh...(saya tak de maknanya lah nk cr pak cik tu just gurau je..jangan salah anggap)

mcm tu je lah second time me meet that guy..how nice that time if i ask "apa kena dgn tangan tu?" tp tak tercakap pulak...

balik je saya senyum mak saya dah dpt baca air muka saya, spontan mama saya hanya semnyum dan tahu disebalik senyuman saya tu ada perkara yang tersirat...

p/s jangan cedera lagi...


No comments:

Post a Comment